dBalears.cat 19-5-2010
La cadena Tryp Hotels i la federació d'Amics dels Museus signen un acord per facilitar el gaudi del patrimoni local
La cadena hotelera Sol Meliá, a través de la seva marca Tryp ha subscrit avui un acord de col·laboració amb la Federació Espanyola d'Amics dels Museus (FEAM) per dinamitzar i promocionar el patrimoni local, en el marc de la seva política de sostenibilitat, a través d'un programa de coneixement i foment de l'oferta cultural als establiments de la marca urbana TRYP. El conveni, firmat avui pel vicepresident de la companyia, Sebastià Escarrer, i per la presidenta de la Federació, Ana Luisa Delclaux, preveu la posada en marxa d'un programa pilot a tots els hotels Tryp a Madrid amb diverses àrees d'actuació.
La primera d'aquestes consisteix en la sensibilització i en la creació d'una plataforma "perquè els hotels siguin una escola de ciutadania en aquest sentit", ha destacat Escarrer, que ha subratllat la importància de conscienciar els col·laboradors dels hotels del seu paper en la defensa i difusió del patrimoni local i d'un turisme sostenible. El segon punt clau és fomentar la relació entre els diferents agents turístics i culturals locals. A més, es planeja millorar el coneixement de l'oferta cultural local a través de visites personalitzades i formació adequada.
L'acord conté iniciatives destinades a promocionar i difondre l'esmentada oferta. Creació d'informació específica per als visitants amb recomanació de visites, dades bàsiques de cada Museu, horàries, gestió d'entrades, etc. i per últim un acord de patrocini de la federació. Aquestes mesures es desenvoluparan inicialment a Madrid i aniran estenent-se a altres ciutats amb noves iniciatives que recolzin els seus objectius i redundin en els beneficis que obtenen els clients dels hotels i els Amics dels Museus.
El conveni, subscrit precisament el 'Dia Internacional dels Museus', ve a reforçar el compromís de la companyia en el desenvolupament d'un turisme responsable i sostenible, treball que constitueix un dels pilars de l'estratègia actual de Sol Meliá i que li ha valgut la certificació de primera 'Companyia Hotelera de la Biosfera' per l'Institut de Turisme Responsable, avalat per l'UNESCO. "El patrimoni cultural espanyol és un avantatge competitiu que hem d'aprofitar per liderar el sector, apostant per fórmules més innovadores i sostenibles," ha conclòs Escarrer.